A Neticle webes szolgáltatásunkhoz kifejlesztett automatikus véleményelemző algoritmus új elemzési lehetőségeket biztosít nemcsak online cikkek és közösségi média posztok esetében, de gyakorlatilag bármilyen szöveg esetében. Mivel webes szövegek alapján teszteljük és javítjuk folyamatosan a véleményelemzőnket, az egyszerre működik rövid, szlengeket tartalmazó Facebook posztra vagy akár gazdasági témájú cikkekre közel emberi pontossággal.
Az algoritmusunk így alkalmas bármilyen formális vagy informális szövegek, például ügyfélvisszajelzések, e-mail gyűjtemények villámgyors feldolgozására is.
Ezt az előnyt az Oracle Magyarországgal együttműködve az Oracle Endeca Information Discovery adatelemző eszközbe (más néven Endeca vagy OEID) is beépítettük (lásd még: http://www.youtube.com/user/OracleEID).
Az Endeca persze önmagában is kiváló data discovery eszköz, jól használható nagy mennyiségű strukturált és szöveges adatokat tartalmazó inputok elemzésére, igazi user-friendly big data tool. Ha mindezt kiegészítjük magyar nyelvre készített szótövezéssel és automatikus véleményelemzéssel, akkor még több üzleti értéket tudunk teremteni.
Az Endeca-féle adatfeltárás valahol a klasszikus adatbányászat és a riporting eszközök között helyezkedik el. Célja, hogy bármilyen extra tudás nélkül tudjon egy felhasználó alapvető ok-okozatokat feltárni, trendeket azonosítani. A lefúrásos/szűréses nyomozás néhány kattintással „játszható”, gyorsan kiszúrhatóak és feltárhatóak az érdekességek.
Itt nem arról van szó, hogy regressziós modellt vagy dimenziócsökkentéses algoritmusokat tudunk definiálni és finomítani, sokkal inkább a vizualizációs elemeken keresztül lehet gyorsan felfedezni a trendeket és az outlier értékeket, amik hasznos inputként szolgálnak az üzleti döntésekhez, és lehetővé teszik az akciók eredményességének visszamérését.
Jelenleg úgy látjuk, hogy olyan szervezetek működését tudjuk leginkább segíteni a „magyarosított” Endecával, ahol nagy mennyiségű szöveges adat valamilyen módon része (esetleg része kellene, hogy legyen) az alapfolyamatoknak:
- Az ügyfelek szöveges visszajelzéseit rendszeresen gyűjtik, és felhasználják szolgáltatásfejlesztéshez
- Az ügyfélpanaszok csomópontjai relevánsak kommunikációs szempontból
- A tranzakciós rekordokhoz részletes szöveges leírás tartozik (például hibabejelentések, szöveges megrendelések, ügyfélszolgálati kérdések, termékleírások, projekt leírások/feljegyzések)
- Elemezhető email forgalom áll rendelkezésre
- Általánosságban sok szöveges kérdőíves felmérést végeznek.