Termék- és szolgáltatásfejlesztés szentiment elemzéssel?

Jamie Turner, a 60 Second Marketer CEO-ja egy blogbejegyzésében vizsgálta a Social Media ROI számítási és kezelési lehetőségeit, melyben külön kiemelte a szentiment elemzés hasznosságát is.

A közösségi média kampányok metrikái között (Page View, Followers, Reach, stb.) említi a szentimentet is. Turner szerint bár kvalitatív metrikáról van szó, a vélemények alapján jól értelmezhető egy oldal, tartalom vagy egy teljes cég megítélése, fogadtatása. Ezek alapján módosításokat, finomításokat lehet végrehajtani, melyek a fogyasztók felé javítják a minőségét és a hitelét az adott cégnek:

Though technically a qualitative metric, it is possible to quantify sentiment toward your company. It requires a bit more time and attention, but you can determine whether a page, a piece of content, or your company as a whole is being referred to in a negative or positive manner. Then, you can make adjustments or address concerns accordingly, improving your company’s quality and credibility in the eyes of your customers.

You can also use the sentiment of mentions to determine what exactly your customers have a problem with. For example, if your new product is being referred to positively only 30% of the time it is referenced on social media, it may be worth it to report those findings to whomever it may concern, whether it involves the taste of the product, its price, or the offensiveness of a recent post.

Hasonló elvek miatt tartjuk fontosnak az automatikus véleményelemzést, és helyezzük a hangsúlyt arra, hogy a megítélés követése mellett egyre egyszerűbben lehessen használni például szolgáltatásfejlesztésre is.

Ezzel tulajdonképpen konkrétabb üzleti feladatok alá szeretnénk rendelni a véleményelemzést, tehát például egy kattintással lekérhessük a Neticle-ben, hogy a weben egy szolgáltatás mely paramétereiről (ár, sebesség, kiszállítás, stb.) vannak az emberek a legrosszabb véleménnyel. Stay tuned!

Ha téged is érdekel hogyan tudnánk szolgáltatásod, terméked fejlesztését segíteni elemzésünkkel, próbáld ki személyre szabott szolgáltatásunkat és teszteld rendszerünket ingyen.