A Neticle így használja saját magát

Hiába sorakoznak hangzatos nevek az étlapon, ha a szakács nem eszi a saját főztjét, az nem sok jóra enged következtetni. Nálunk azonban szó nem érheti a ház elejét, a Neticle ugyanis kétségtelenül használja saját magát, rendszerünk több módon is segíti a munkánkat.

Bár a B2B szektorban közel sem olyan triviális, hogy egy viszonylag kis cég működését is lehet kifejezetten egyszerű és hatékony módszerekkel előrevinni, mi a saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy a Neticle rendszer komoly segítséget jelenthet egy startup cég mindennapjaiban is. Posztunk célja éppen ezért az arra való rávilágítás, hogy a Neticle módszerei gyakorlatilag bármelyik cég működését segíteni tudják szektor, méret és szakterülettől függetlenül – a hogyan kérdésre pedig máris olvashatjátok a választ.

neticledem2

Saját magunk figyelése

Nem árt képben lenni azzal, ha a web bármely felületén feltűnik egy írás a Neticle-ről vagy az olyan egyedi, hozzánk köthető fogalmakról, mint például a Véleményárfolyam vagy Említésgráf. A web valós idejű figyelésével azonnal észrevesszük, ha megemlítenek minket egy cikkben vagy bejegyzésben, továbbá látjuk, ha egy-egy írásunkat, elemzésünket átveszi egy weboldal, vagy ajánlja valaki, így lehetőségünk nyílik a véleményformálókkal való kapcsolatfelvételre, valamint az esetleges ajánlásokra való azonnali reagálásra. Végül, de nem utolsó sorban pedig azt is azonnal megtudjuk, ha esetleg visszaélnek a fogalmainkkal, így az ilyen kellemetlenségekre is időben tudunk reagálni.

Konkurenciafigyelés

A saját online jelenlétünk figyelése nem minden, a versenyképesség érdekében a konkurenciát is folyamatosan górcső alatt tartjuk. Mindenekelőtt mi magunk is kérjük a konkurens cégekkel kapcsolatos említésekről szóló automatikus heti hírlevelet*, amely rendezett és átlátható formában foglalja össze a szükséges és releváns információkat. Ennek segítségével leginkább azt figyeljük, hogy milyen kontextusban említik, ajánlják konkurenseinket, és ha van rá mód, ezekbe a beszélgetésekbe bekapcsolódunk, hogy magunkra is felhívjuk a figyelmet. Ezenfelül azt is igyekszünk követni, hogy versenytársaink milyen tendereken indulnak és milyen konferenciákon, rendezvényeken vesznek részt, hogy ezáltal minél tisztább képet kapjunk saját piaci helyzetünkről. Az álláshirdetések is sok mindent elárulnak, hiszen a meghirdetett pozíciókból gyakran sejthető, hogy mi lesz a konkurens következő stratégiai lépése. Végül, érdemes időt áldozni a szakmai blogokra és portálokra is, a hírverés szempontjából ugyanis nagy szereppel bírnak. Így ha vannak olyan oldalak, amik a versenytársakkal sokat foglalkoznak, velünk azonban nem, akkor a közös értékek mentén törekszünk a velük való kapcsolatfelvételre.

Neticledem

Üzletfejlesztés

A piacon maradáshoz, és még inkább a növekedéshez természetesen folyamatos fejlesztésre is szükség van. Éppen ezért figyeljük, hogy milyen kommunikációs, médiafigyelési és médiaelemzési tenderek kerülnek kiírásra, és igyekszünk minden releváns lehetőségre lecsapni. Másrészt, ha valahol sajtófigyelési állást hirdetnek, akkor szintén reagálunk az ajánlatra, hiszen, ahol figyelmet fordítanak a médiafigyelés, ott tudjuk, hogy rendszerünk értékes segítséget nyújthat. A releváns konferenciákat szintén szemmel tartjuk, ha marketing, PR, kommunikáció vagy startup fókuszú eseményekről esik szó a weben, akkor ezekről azonnali riasztást kapunk, így nem maradunk le az értékes információkról és nagyobb eséllyel tudunk időben jelentkezni – és lehetőleg előadóként – részt venni az eseményen. Végül, de nem utolsó sorban pedig, akkor is azonnali értesítést kapunk ha egy új kommunikációs ügynökség vagy piackutató cég – azaz a Neticle kiemelt célcsoportjába tartozó cég – így a konkurenciát megelőzve tudjuk felvenni velük a kapcsolatot.

Piaci témák figyelése

A startup siker – egyik – kulcsa a terület iránti elkötelezettség és a folytonos tanulási vágy. Mivel általánosságban érdekel minket minden nyelvtechnológiával, véleményelemzéssel, reputációmenedzsmenttel kapcsolatos hír és írás, ezért ezekről rendszeresen heti szakmai hírlevelet kapunk, hogy kövessük az újdonságokat, illetve ötleteket szerezzünk a termékfejlesztéshez. Minden médiafigyeléssel és médiaelemzéssel kapcsolatos hírt is megkapunk hetente, hogy lássuk, mi az általános vélekedés a szakterületről., valamint, hogy vannak-e hiányosságok, amikre jól tudnánk reagálni.

Egy szó mint száz, aki kedvet érezne, hogy hasonló lehetőségekkel pörgesse fel vállalkozását, az bátran keressen bennünket!

 

*A Neticle Hírlevélről s a hozzá kapcsolódó lehetőségekről előző heti bejegyzésünkből tudhat meg többet.