7 új chart a Neticle fedélzetén

Folyamatosan arra törekszünk, hogy miénk legyen a legkényelmesebb és legautomatizáltabb médiafigyelő és médiaelemző megoldás, így a heti megbeszélésen mindig feltesszük magunknak a kérdést: hogyan tudnánk a lehető legtöbb insightot egyetlen kattintással megmutatni? Az elmúlt hetekben is gőzerővel dolgoztunk ezen, és végül hét olyan chartot hoztunk létre felhasználóink visszajelzései és igényei alapján, amelyeknek segítségével még gyorsabban átláthatod, mit gondolnak rólad, márkádról vagy termékedről az internetezők!

Miért hasznosak az új chartok médiaelemző funkciói?

Kiválóak például arra, hogy lásd, kik azok a sokat posztoló véleményvezérek, akiket érdemes megszólítani, vagy hogy melyek azok a tulajdonságok, amelyeket sokan szeretnek a versenytársakhoz képest, és ezeket még jobban hangsúlyozva tudod növelni a márkád reputációját. A grafikonokat továbbá kifejezetten úgy alkottuk meg, hogy arra is rávilágítsanak, a pozitív vagy negatív említéseknek mekkora befolyásoló ereje lehet abból kifolyólag, hogy milyen sokszor említették őket. Például lehet, hogy a Te termékeddel kapcsolatban felmerült a jó ár-érték arány, de ha a Tématérkép azt mutatja, hogy ez csak kevés alkalommal jelent meg az említések között, akkor a médiaelemzőre hallgatva érdemes jobban hangsúlyoznod ezt a tulajdonságot.

A chartokat egytől egyig a felhasználói igények alapján terveztük, ugyanis sokat beszélünk ügyfeleinkkel azért, hogy megértsük, milyen frissítésekkel tudjuk a leghatékonyabban támogatni a munkájukat, és hogy melyek lehetnek a leghasznosabb új funkciók a számukra. Persze, kihívást jelent, hogy tervezéskor egyszerre figyeljünk az elemzői és üzleti ügyfelek igényeire is, és ne hagyjuk, hogy egy-egy új funkció miatt sérüljön bármelyikük kényelmi szintje, de ennek kiküszöbölésére mindig külön energiát szentelünk. Szerinted hogy sikerültek az újítások? Olvasd el, mit tudnak, majd próbáld ki!

Milyen témák foglalkoztatják a fogyasztóidat?

A tématérkép azt ábrázolja, hogy a kulcsszavadhoz kapcsolódó fő témákat milyen sokszor említik, és milyen polaritásban. Ez a chart nagy segítség abban, hogy gyorsan és könnyen átlásd, a fogyasztók miket szeretnek vagy nem szeretnek a termékeddel, márkáddal kapcsolatban és ezt össze tudd vetni a többi piaci szereplő erősségeivel vagy gyengeségeivel. 

neticle-medialemezo-topicmap

A Nokiát és a Sony-t említő weboldalak.
Kipróbálom az új chartot!

A versenytárselemzést még egyszerűbbé varázsoltuk!

Ezen a térképen a kulcsszavaidat helyezzük el egy olyan grafikonon, ami megmutatja, hogy azok hányszor és milyen polaritásban jelennek meg az interneten. Ez kifejezetten hasznos a versenytárselemzéshez, mert egyszerre láthatod, hogy mennyit beszélnek a konkurenciáról, és hogy a megítélésük mennyire pozitív vagy negatív, – azaz kinél teljesítesz jobban, és kivel kell felvenni a kesztyűt. Továbbá kiválaszthatod, milyen tartalomtípusokat szeretnél vizsgálni, így külön is megnézheted a közösségi médiában keletkező véleményeket és az újságcikkeket.

neticle-medialemezo-keywordmap

Az Apple, a Nokia és a Samsung facebookos és sajtós említései.
Nekem is lenne egy kulcsszavam, amit szeretnék elemeztetni!

Tudd meg, kik rontják a hírneved úton-útfélen!

Ezen a charton azt láthatod, hogy az egyes szerzők hányszor, és mennyire pozitívan vagy negatívan említik a kulcsszavadat. Gyorsan megállapítható, kik azok, akik sok jót írnak, és nagyon aktívak, mert velük megfontolandó lehet valamilyen közös együttműködés. De ugyanígy kiderül az is, kik azok kiemelkedően szorgos szerzők, akik gyakran publikálnak rólad negatívan, ezért érdemes lehet energiát fektetni abba, hogy márkabaráttá tedd őket.

neticle-medialemezo-authormap

A Sony-ról és a Nokiáról publikáló szerzők térképe.
Én is tudni akarom, kik írnak rólam!

Vajon melyik weboldalon vagy a legnépszerűbb?

A szerzőkön kívül egész weboldalakról is hasonlóan tudod megállapítani, hogy melyik oldalakra kell odafigyelned, mert sokat említik a kulcsszavadat, legyen az pozitív vagy negatív kontextusban.

 

neticle-mediaelemzo-webmap

A Nokiát és a Sony-t említő weboldalak.
Szeretném kipróbálni ezt az új chartot!

…És vajon melyik Facebook oldalon?

Itt az látható, hogy melyik Facebook oldalakon született a legtöbb említés, és hogy ezek az említések mennyire voltak pozitívak vagy negatívak a kulcsszót illetően. Ennek köszönhetően gyorsan megtudhatod, melyik Facebook oldalakra kell odafigyelned, mert sok jót, vagy éppen rosszat posztolnak rólad.

neticle-mediaelemzo-fbpageA Samsungot legtöbbször említő Facebook oldalak.
Szeretném én is megismerni a Neticle rendszerét!

Monitorozd a releváns Facebook eseményeket pofonegyszerűen!

Az esemény a Facebook egyik legnagyobb forgalmat generáló tartalomtípusa, így hasznos, ha rajta tartod a szemed, mit és mennyit írnak rólad a különböző eventek oldalain. Ezt a chartot akkor is nagyon ajánljuk, ha piackutatást végzel, mert ha például azt szeretnéd megtudni, milyen bulikba járnak a Mojito koktél kedvelői, és milyen akciókkal lehet őket lenyűgözni, pillanatok alatt kiderül.

Az események, ahol a legtöbbször említik a Google nevét.
Tudd meg, hogy a Te termékedről melyik eseménynél beszélnek a legtöbbet!

Célcsoport-meghatározás a Facebook segítségével

Habár a Facebook adatkezelési módosításai miatt itt csak historikus adatokból lehet tájékozódni, a megfelelő csoportok ismerete mind a célközönség jellemzőinek megállapításához, mind a kulcsszavaddal kapcsolatos releváns vélemények meghallgatásához időtállóan hasznosnak bizonyul.

neticle-mediaelemzo-fbgroup

A csoportok, ahol a Google neve legtöbbször felmerül.
Vajon a rólad melyik csoportban beszélnek a legtöbbször? Írj nekünk, és kiderítjük!

A Neticle platformot folyamatosan fejlesztjük a felhasználók és ügyfelek visszajelzései alapján. Ha nem akarsz lemaradni róluk, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy próbáld ki őket ingyenesen!