Rekord számú résztvevő az első budapesti szakmai reggelinken

Budapesten is elrajtolt az első szakmai rendezvényünk, a Social Listening & Customer Experience reggeli, ahol az online vélemények és a belsős szöveges adatok feldolgozására és kiaknázására mutatunk példákat a résztvevőknek, live demóval és persze sok kérdéssel egybekötve. Mutatjuk, hogy zajlott a budapesti eseményünk április 10-én a Grundon.

Az elmúlt 5 hónapban 4 szakmai reggelit rendeztünk 3 országban.  Hogy miért ültünk föl az elég népszerűnek mutatkozó edukációs rendezvény vonatra? Hogy bemutassuk és érthetőbbé tegyük az érdeklődők számára, hogyan használják a social listening adatokat és az ezekből kapott insightokat üzleti célokra, mert úgy látjuk, igény bizony van rá. Egy-egy bemutatkozó találkozón csak a lényeget törekszünk megmutatni, a rendszer használatát némi módszertani kitekintővel, de a use case-eket, az adatok mélyebb megértését és üzleti felhasználásának how-to-ját edukációs eseményeken van idő igazán kivesézni és átadni.

Decemberben Bukarestben kezdtük a sort, ahova márciusban újra elvittük a legérdekesebb nemzetközi eseteket a slide-okon. Februárban Szófiában a bolgár igényekhez igazodtunk, áprilisban pedig a hazai social listening iránt érdeklődőknek tartottuk meg az interaktív, sok kérdéssel teletűzdelt workshopot, eddigi rekordnak számító 60 fő részvételével. Ezúton is köszönjük a kellemes helyszín biztosítását a Grundnak!

Rekord számban, 60 fővel indultunk neki a slide-maratonnak, reggeli szendvicsekkel és üdítővel felvértezve

Az elméleti bevezetőben elmeséltük a Neticle történetét, és bemutattuk, hogy a social listening hogyan könnyíti meg a vállalatok működését olyan egyszerű, de nagyszerű dolgokkal, mint például az automatikus riasztások. Ezek akár minden negatív márkaemlítés esetén ott landolnak az emailfiókban, így közvetlenül értesülhet minden márkaépítő egy-egy reputációromboló kommentről, negatív megnyilvánulásról. Bár ez nem egy egészségmegőrző program része, pár idegszálat biztosan megspórolunk a rendszer használóinak azzal, hogy így garantáljuk a nyugalmat és a váratlan krízishelyzetek elkerülését.

Az automatikus social listening toolok a sajtófigyelést is kikapják a kezünkből, és elvégzik helyettünk közel valós időben. Így az online hírekben vagy a neten bárhol felbukkanó márkaemlítésekről úgy kapunk kézhez egy pakkot emailben, üzleti hírlevélként, hogy még csak be sem kell lépni a rendszerbe. Pár bonyolultabb (de még mindig pár kattintásos) művelet elvégzéséhez, az adatok böngészéséhez, lefúrásokhoz és a további insightok kinyeréséhez hasznos az interaktív dashboard felületen elidőzni 1-2 percig, amíg a versenytárselemző, témaelemző, kampánytámogató, ill. véleményvezéreket kielemző riportok aktuális adatait átfutjuk, és megnézzük, az elmúlt pár napban milyen oldalakon, milyen ügyfélvélemények születtek a szolgáltatásunkról, de még erre sem voltunk restek kitalálni egy még kényelmesebb, házhoz szállított megoldást: PDF formátumban ezeket a riportokat és chartokat is kipostázzuk.

 

Az ügyfélreggeliken tanácsokat adunk, hogyan támogatható az üzleti folyamatok szövegelemzéssel

Az előadásban a szövegelemzési módszertanunkra is kitértünk röviden azok kedvéért, akik nem használtak még szövegelemző megoldást, bár a résztvevők között voltak, akik kívülről már fújták a Neticle véleményelemző algoritmusának működését.

Az előadásban főleg az esettanulmányokra, ügyfélesetekre helyeztük a fókuszt, és ezeken mentünk végig lépésről lépésre, bemutatva, hogy egyes ügyfeleink milyen kérdésekkel fordultak hozzánk, hogyan oldottunk meg a problémáikat, és hogyan építették be a konkrét márkaelemzés, termék- és szolgáltatásfejlesztés, illetve versenytárselemzés insightokat a folyamataikba.

Az elméleti részt több ponton live demóval színesítettük, egyrészt, hogy pontos adatokat mutassunk, másrészt ez mindig a legnépszerűbb eleme az edukációnak: kevés izgalmasabb dolog van, mint a rendszer működését élőben tesztelni és megmutatni, és a valós idejű adatokból a helyszínen levonni pár tanulságot.

Olyan kérdésekre igyekeztünk kimerítő választ adni a 60 résztvevőnek, mint hogy hogyan találd és értsd meg az online közönséged 3 lépésben, hogyan azonosíthatók egy szolgáltatás gyengepontjait az online vélemények alapján, illetve hogyan tanulhatunk a versenytásunk kommunikációs hibáiból. Nemzetközi ügyfélpéldákat hoztunk a bank-, retail-, FMCG, telekommunikációs szektorból a termék- és szolgáltatásfejlesztés támogatására.

 

A jellemző use-caseket is megosztottuk a jelenlévőkkel

A reggeli végén egy gyakorlati útmutatóval is készülünk, bemutatva, hogyan implementálhatók lépésről lépésre a vásárlói visszajelzések az üzleti folyamatokba. Az interaktív workshop közben és végén is étellel-itallal frissültünk – bevalljuk, kicsit még alá is becsültük a mennyiséget, annyian jöttetek, de legközelebb a konyhatündér mivoltunkat is kimaxoljuk! A visszajelzések között pozitív vélemények és értékes, építő meglátások is érkeztek, amikből mi is sokat tanulunk, és a legközelebbi alkalommal reméljük, még relevánsabbak tudunk lenni a jelenlévők számára.

Találkozunk a következőn!